Dag 13-14-15 - Regenachtig Kuala Lumpur

15 mei 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

Reis naar Kuala Lumpur
Om 8:00 uur ben ik bij het ferrystation in Tioman om de ferry 1 uur later naar Tanjung Gemok te pakken. De ferry-tocht gaat voorspoedig en doet er zo'n 2,5 uur over. Bij aankomst is het even zoeken naar het busstation, maar ook dat is, na een aantal keer vragen, redelijk snel gevonden. Ik heb nog tijd om even snel te lunchen, dus ga ik weer KFC binnen voor een snelle combi-deal. Best lekker eigenlijk!

Daarna de bus in. De busreis is dit keer niet zo fijn als de andere keren in de bus. Niet omdat ie er zo'n 6 uur over doet, maar omdat de chauffeur flink door rijdt en de bus alle kanten op schommelt. Ik probeer te slapen, maar af en toe stoot ik mijn hoofd zachtjes tegen de raam door al dat geschommel. Wat later ga ik verder achterin de bus zitten en slaap volgens mij even. Later merk ik dat ik wat misselijk word, dus ik pak een reispilletje. Zou het misschien komen doordat ik bijna achteraan in de bus zit? Slapen lukt niet echt meer en ik ga maar weer wat meer voorin de bus zitten. Ik heb het mega koud in de bus door de airco. Ben sowieso al nooit een fan van airco. Nu heb ik zelfs een hemd, een shirtje, een truitje met lange mouwen én een vestje aan en nog heb ik het koud. Zelfs met lange broek aan...

Ik ben blij als we eindelijk rond 18:30 uur op het busstation aankomen. Ik ga op zoek naar mijn metro/trein die ik moet pakken. Die is op zich vrij snel gevonden, maar het kaartje scoren is toch een heel ander verhaal. Ik weet dat er een bepaalde pas bestaat die je voor verschillende soorten openbaar vervoer kan gebruiken. Omdat ik later met Stefan ook nog in Kuala Lumpur kom, wil ik die dus hebben. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en ik word er simpel van 🙄! De mensen lijken hier een stuk minder vriendelijk dan in de andere plekken waar ik tot nu toe ben geweest. Als ik uiteindelijk weer bij de balie uit kom waar ik eerder al was en de man weer een antwoord geeft wat ik niet horen wil, vraag ik boos of hij me überhaupt wel wil helpen of niet... Uiteindelijk na lang doorvragen blijkt ie tóch de pas te hebben die ik bedoelde. Zeg dat dan gewoon meteen de eerste keer als ik bij je balie sta... 😡!

Anyway, OV-kaart gescoord, nu zoeken naar de lijn die ik moet hebben. Ik vraag het aan iemand op het station en die helpt me gelukkig wel goed. Ik kan met hem meelopen, want hij moet ook dezelfde metro hebben als ik, alleen moet er een paar haltes eerder uit.
Na de metro nog even een paar keer de weg vragen naar mijn hostel, wat zich in een groot appartementencomplex bevindt en ik kom eindelijk na veel gedoe aan op mijn bestemming... 🙄.

Sky Society Hostel
Het is inmiddels donker en het is niet fijn om zo in een stad aan te komen en niet direct te weten hoe en wat. Mijn eerste indruk van Kuala Lumpur is niet echt positief! De avond is ook al zowat voorbij. Gelukkig heb ik voor vanavond en morgen alleen maar op de planning om te relaxen in het hostel en heb ik geen zin om helemaal de stad in te gaan om dingen te zien. Ik wil even uitslapen en bijkomen van de afgelopen dagen, voordat ik de jungle in Sumatra in ga en moet ook nog allerlei dingen regelen van vluchten en hostel boeken, jungle-tocht zelf nog bevestigen en betaling voor een boeking op het familie-deel afronden. Genoeg te doen nog. Én ik wil in ieder geval nog even het infinity-pool van dit appartementencomplex bezoeken. Schijnt namelijk erg mooi te zijn!

Bij binnenkomst in het hostel kom ik direct een Nederlandse jongen, Tim (26) tegen. Het hostel zelf is heel fijn. Het is dus eigenlijk een appartement met een gezamenlijke keuken/woonkamer en een normale badkamer/wc. Het is net alsof je dus eigenlijk in een soort van huis bent. Er zijn 2 slaapkamers waarin zich meerdere stapelbedden bevinden.

Barbecue
Mo, de beheerder van dit appartement vraagt of ik 's avonds ook bij de barbecue wil zijn die hij buiten heeft. Omdat het al laat is en ik geen zin heb om nog op zoek te gaan naar een plek om te eten, geef ik aan dat ik graag mee eet. Voor zo'n € 5,- eet ik in het gezelschap van Mo, Nederlandse Tim en Timothy uit Frankrijk. De barbecue is eigenlijk niet echt een barbecue geloof ik, maar Mo heeft het eten in de keuken bereid. Kip en iets van vlees, maiskolven (die ik normaal eigenlijk helemaal niet echt lekker vind, maar hier wel), rijst, friet en een soort van roti-brood met knoflooksaus. Erg lekker! Ook hebben we nog een heerlijk toetje met fruit!
Vanuit ons balkon, waar we zitten, hebben we een geweldig uitzicht op de Petronas Towers, dé towers van Kuala Lumpur! Ook vanuit mijn slaapkamer/bed heb ik een geweldig uitzicht hier op.
De barbecue is gezellig en lekker! Hierna gaan we eigenlijk allemaal richting kamer om een beetje te relaxen. Ik app nog een tijd met Stefan en doe nog wat dingen op mijn telefoon en ga uiteindelijk pas laat slapen.

Gedoe 🙄
De volgende ochtend slaap ik uit tot een uur of 10. Ik heb op zich goed geslapen! Hierna ga ik heerlijk op mijn gemakje douchen. Fijne badkamer zeg!
Uiteindelijk plof ik rond 11:30 uur aan de keukentafel en ga ik 'mijn administratie' regelen. Wat een gedoe nog allemaal die vluchten checken en boeken, jungle-tocht vastleggen en betaling regelen. Alles werkt weer niet zoals ik het wil en na een paar uur ben ik het al beu en nog niet veel verder. Zo gaat er natuurlijk weinig komen van mijn geplande relaxen...
Ik ga even naar de supermarkt om wat eten te halen en ga daarna weer verder. Mijn vlucht naar Sumatra is inmiddels geboekt. Nu nog terug van Sumatra naar Langkawi. Dat lukt me niet en ook bagage boeken voor de vlucht naar Sumatra lukt niet. Grrr 😡!

Ik klets ondertussen met een jongen uit Ierland, die ook in ons hostel zit.
Even later checkt er een man van halverwege de 40 uit Canada in en besluit ik naar het infinity-pool te gaan. De man wil wel mee. Das mooi, kan ie mooi een serie foto's van mij maken voor de skyline 🤣!

Het infinity-pool ziet er geweldig uit! Niet heel groot, maar het is ook echt super rustig, dus dat maakt niet uit. Er zijn maar zo'n 5-6 mensen.
Het uitzicht is geweldig en het water is lekker. Beetje jammer wel dat het zo bewolkt is, maar dat mag de pret niet drukken. We relaxen een tijdje in het water en maken een serie foto's en dan ben ik er eigenlijk al wel klaar mee. Het begint ook wat te regenen en onweren en ik moet toch weer terug naar mijn 'administratie'.

De betaling weet ik gelukkig redelijk snel af te ronden. Het boeken van de bagage op mijn vlucht naar Sumatra gaat uiteindelijk ook, maar voor het boeken van de andere vluchten krijg ik telkens errors! Super irritant, want nu blijkt ook nog eens dat er geen Wi-Fi is op de plek waar ik verblijf in de jungle. Gelukkig zijn er daar wel wat restaurantjes die Wi-Fi schijnen te hebben, dus mocht het vandaag niet meer lukken, dan kan ik het altijd later nog proberen. Maar ik heb het dit keer maar liever al geregeld...

Helemaal doorweekt!
Tim komt terug van zijn dagje die hij met zijn 'collega's' hier in Maleisië (hij werkt voor een werkgever in Nederland die ook in Maleisië zit) gehad heeft en we kletsen wat. Later besluiten we samen te gaan eten, want ik wil niet weer hier in het hostel zitten. Ik had in principe gepland om nog helemaal niks te zien van Kuala Lumpur, maar het is wel leuk als ik toch nog even buiten kom. Lopend gaan we richting een eetplekje, maar al vrij snel begint het te regenen en mega-hard te onweren. We schuilen ergens en besluiten een grab te pakken richting de plek waar we heen willen. Helaas regent het nog steeds pijpenstelen en zijn we al zowat doorweekt voordat we goed en wel de taxi zijn uitgestapt. Ach ja, hebben we dat ook weer gehad...!
We zoeken naar een plekje, maar kunnen niet echt iets vinden. We komen aan bij een soort markt, maar doordat het zo mega-hard regent heeft hier kijken ook niet veel zin. De regen komt met bakken uit de lucht! We rennen/lopen door en komen uiteindelijk, helemaal doorweekt, aan bij een plekje waar we kunnen eten en besluiten hier te gaan zitten. We blijken ook nog eens uitzicht te hebben op de Petronas Towers! Goed uitgekozen! Ik ben door en door nat, tot op mijn ondergoed. Toch is het fijn om even ergens anders te zijn dan in het hostel en ook nog iets mee te krijgen van de stad Kuala Lumpur. Het plekje is erg leuk, tussen de locals en het eten is ook nog eens lekker. Weer vis 😊! Ik zeg nog tegen Tim dat Stefan hier wel zal balen in Maleisië vanwege alle vis, omdat ie dat dus niet lust... 😉.

Na het eten besluiten we nog even een stukje te gaan lopen en ergens een drankje te doen. Het is inmiddels bijna opgehouden met regenen, dus dat is fijn! En ach, doorweekt zijn we toch al...

Een drankje wordt uiteindelijk een heerlijke mango-smoothie met vruchten. Een stukje verderop nemen we nog wat foto's van ons met de Petronas Towers en wandelen we uiteindelijk richting ons hostel, waar ik nog snel wat eten scoor bij de supermarkt als ontbijt voor morgenochtend.

Bye bye Kuala Lumpur, tot snel
Bij het hostel kleed ik me snel om en pak mijn backpack, want morgen mag ik weer door naar Sumatra!
In mijn bed probeer ik nog even mijn vluchten terug richting Penang en Langkawi te regelen, maar het systeem blijft foutmeldingen geven...
Ik probeer het dadelijk na mijn reisblog nog 1 keer en anders wordt het een duurdere vlucht. Zit helaas niks anders op!
Uiteindelijk lukt het me om de vluchten via de duurdere optie te boeken en ga ik slapen.

Het is hier inmiddels woensdagochtend. Ik heb slechts 1,5 uur geslapen, omdat het erg laat is geworden door al dat gedoe met die vluchten en ik weer eens te lang op mijn telefoon gekeken heb 😉. Mijn wekker is om 4:55 uur gegaan, omdat ik tegen 6:00 uur mijn metro moet pakken richting busstation, voor de bus naar het vliegveld, waar ik om 10:45 uur naar Sumatra vlieg! Ben benieuwd naar de jungle daar 🐒!

Dit was mijn hele korte Kuala Lumpur-avontuur, maar over 2 weken ben ik terug om Stefan en de kids hier weer te zien 😁!! Dan vast meer over Kuala Lumpur!

EN SPECIAAL VOOR ANIEK:

Lieve Aniek,

Happy Birthday met je 30e verjaardag mop 🎉🎈🎁🎂🎊!! Welkom bij de club 😉!
Ik hoop dat je vandaag een hele fijne dag hebt! Super jammer dat ik volgende week niet bij je feestje kan zijn, maar dat maken we ná de vakantie zeker goed!! Geniet ervan en CHEERS TO YOU 🍾🥂🍷🍸🍹🍺🍻!!

😘❤😘❤

1. Jef Tils:
    19 mei 2019
    hoi Renate
    Weer mooie verhalen die ik nu pas heb kunnen lezen .
    Druk druk je weet wel , denk dat ik dit ook maar eens moet gaan doen .
    Oooh nee shit ik zou niet veel verder komen als het vliegveld , dat gedoe met dat wifi is ook weer niet mijn ding .
    Maar mooi dat je iedereen zo mooi mee kunt nemen met je verhalen , zal ff navragen of ze nog bij de TV zenders iemand nodig hebben voor reisblogs te verslaan .
    Mooie plaatsen die je bezoekt daar , wel paar kakkerlakken moet je maar op de koop toe nemen.
    Het mooie daarvan vind ik, dat je vele mensen ontmoet over de hele wereld die alle
    weer zijn verhalen hebben .
    De boys gaat het goed en zijn paar dagen hier geweest .
    Tot het volgende verhaal .